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Titlebook: Non-Metaphysical Theology After Heidegger; Peter S. Dillard Book 2016 The Editor(s) (if applicable) and The Author(s) 2016 Divinity.Hermen

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樓主
發(fā)表于 2025-3-21 18:19:03 | 只看該作者 |倒序?yàn)g覽 |閱讀模式
書(shū)目名稱(chēng)Non-Metaphysical Theology After Heidegger
編輯Peter S. Dillard
視頻videohttp://file.papertrans.cn/667/666970/666970.mp4
圖書(shū)封面Titlebook: Non-Metaphysical Theology After Heidegger;  Peter S. Dillard Book 2016 The Editor(s) (if applicable) and The Author(s) 2016 Divinity.Hermen
描述?Using Martin Heidegger’s later philosophy as his springboard, Peter S. Dillard provides a radical reorientation of contemporary Christian theology. From Heidegger’s initially obscure texts concerning the holy, the gods, and the last god, Dillard extracts two possible non-metaphysical theologies: a theology of Streit and a theology of Gelassenheit. Both theologies promise to avoid metaphysical antinomies that traditionally hinder theology. After describing the strengths and weaknesses of each non-metaphysical theology, Dillard develops a Gelassenheit theology that ascribes a definite phenomenology to the human encounter with divinity. This Gelassenheit theology also explains how this divinity can guide human action in concrete situations, remain deeply consonant with Christian beliefs in the Incarnation and the Trinity, and shed light on the Eucharist and Religious Vocations. Seminal ideas from Rudolf Otto and Ludwig Wittgenstein are applied at key points. Dillard concludes by encouraging others to develop an opposing Streit theology within the non-metaphysical, Heidegerrian framework he presents.?
出版日期Book 2016
關(guān)鍵詞Divinity; Hermeneutics; Phenomenology; Ludwig Wittgenstein; Martin Heidegger; Rudolf Otto
版次1
doihttps://doi.org/10.1057/978-1-137-58480-9
isbn_softcover978-1-349-95438-4
isbn_ebook978-1-137-58480-9
copyrightThe Editor(s) (if applicable) and The Author(s) 2016
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發(fā)表于 2025-3-21 21:45:32 | 只看該作者
板凳
發(fā)表于 2025-3-22 01:40:13 | 只看該作者
978-1-349-95438-4The Editor(s) (if applicable) and The Author(s) 2016
地板
發(fā)表于 2025-3-22 04:58:14 | 只看該作者
it von Gott, Welt und Mensch liegt in einer kaum mehr empfundenen Weise das Weltverst?ndnis der biblischen Sch?pfungsgeschichte zugrunde, wonach die Welt Gottes einmalige und verg?ngliche Sch?pfung ist und nur der Mensch Gottes Ebenbild. Dieselbe Unterscheidung hat einen ganz anderen Sinn, wenn das
5#
發(fā)表于 2025-3-22 11:57:42 | 只看該作者
Peter S. Dillardiden zwischen Geschichte als Geschehen und Historie als Geschichtserz?hlung. Die Geschichte des Drei?igj?hrigen Krieges kann das eine wie das andere bedeuten: . und die . selbst. Hegel bemerkt dazu, da? diese Doppeldeutigkeit von ?h?herer Art? sei und keine blo?e Zuf?lligkeit der deutschen Sprache.
6#
發(fā)表于 2025-3-22 15:22:04 | 只看該作者
7#
發(fā)表于 2025-3-22 17:49:23 | 只看該作者
Peter S. Dillardrkegaard. Nietzsches Philosophieren kreist best?ndig um das Ph?nomen des ?Lebens?, Kierkegaards denkerische Bewegung vertieft sich fortschreitend in das Problem der ?Existenz?. Beider Interesse richtet sich damit vorzüglich und fast ausschlie?lich auf den ., auf das menschliche Leben und die menschl
8#
發(fā)表于 2025-3-22 21:25:11 | 只看該作者
9#
發(fā)表于 2025-3-23 01:41:24 | 只看該作者
Peter S. Dillardn, in ., die theologischen Voraussetzungen der Philosophie der Geschichte — in der kritischen Absicht, die M?glichkeit einer eigenst?ndigen Geschieh. in Frage zu stellen; in ihren bisherigen Formen war sie von einem verweltlichten Glauben an ein künftiges Heil und die Erfüllung eines Sinnes getragen
10#
發(fā)表于 2025-3-23 09:26:51 | 只看該作者
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