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Titlebook: ‘Religion’ and ‘Secular’ Categories in Sociology; Decolonizing the Mod Mitsutoshi Horii Book 2021 The Editor(s) (if applicable) and The Aut

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樓主: papertrans
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發(fā)表于 2025-3-23 11:40:20 | 只看該作者
al theory and sociological discourse embed the religion-secular distinction and locate themselves on the ‘secular’ side of the binary, Sociology will continue to serve the very ideologies it tries to subvert – namely Western modernity/coloniality.?.978-3-030-87518-3978-3-030-87516-9
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發(fā)表于 2025-3-23 16:23:22 | 只看該作者
über den Umgang mit Geisteskranken ‘religious,’ but to claim that the essential differences between ‘religion’ and ‘the secular,’ which represent the conceptual distinction between the two, do not really exist. The line between ‘religion’ and ‘the secular’ is extremely arbitrary.
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發(fā)表于 2025-3-23 19:04:51 | 只看該作者
Book 2021religion’ and ‘the secular’ in social theory and Sociology. It argues that as long as social theory and sociological discourse embed the religion-secular distinction and locate themselves on the ‘secular’ side of the binary, Sociology will continue to serve the very ideologies it tries to subvert –
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發(fā)表于 2025-3-24 02:04:47 | 只看該作者
rism by historicizing it and placing it in a discursive fram.Informed by ‘critical religion’ perspective in Religious Studies and postcolonial self-reflection in Sociology, this book interrogates the ideas of ‘religion’ and ‘the secular’ in social theory and Sociology. It argues that as long as soci
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發(fā)表于 2025-3-24 03:50:40 | 只看該作者
Begrü?ungsansprache des Vorsitzendenodern/colonial episteme. This chapter aims to lay the groundwork for the argument for the entire book. The second part briefly reviews the ways in which postcolonial/decolonial critiques have encouraged some sociologists to reflect upon their own academic discipline.
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發(fā)表于 2025-3-24 09:05:01 | 只看該作者
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發(fā)表于 2025-3-24 13:51:53 | 只看該作者
Introduction,weise um erfolgreiche Berufst?tige aus privilegierten Elternh?usern, bei denen allerdings nach einigen Minuten die Biografie einen deutlichen Hinweis auf eine Aufstiegsbiografie gegeben hat.176 Der erste Eindruck und die biografische Erz?hlung stehen also in einem gewissen Kontrast zu einander.
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發(fā)表于 2025-3-24 17:44:37 | 只看該作者
,Problematizing ‘Religion’ and ‘Secular’ Categories,htet abbilden und – mit Rückgriff auf die theoretischen Grundlagen und mit einer Einbettung in die bisherigen Auseinandersetzungen in der Literatur – abstrahieren. Die heterogenen Erkenntnisse aus der Auswertung im letzten Kapitel sollen so zu klar umrissenen Mustern zusammengefasst und vergleichbar
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發(fā)表于 2025-3-24 21:36:02 | 只看該作者
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發(fā)表于 2025-3-25 03:10:12 | 只看該作者
,‘Religion’ in Classical Social Theories: Marx, Weber and Durkheim,n Wege zu l?sen, Eindruck gemacht hat. An den Stundentafeln und den zur Erl?uterung beigegebenen Leits?tzen konnte sich die Kritik entzünden. In ihrer knappen Form waren sie auch Mi?deutungen ausgesetzt; doch überwog bei weitem die Zustimmung. Der Arbeitsgemeinschaft schien es geboten, ., ., ., ., .
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