標(biāo)題: Titlebook: Von der Vielheit der Geschlechter; Neue interdisziplin? Julia v. Dall‘Armi,Verena Schurt Book 2021 Springer Fachmedien Wiesbaden GmbH, ein [打印本頁] 作者: BID 時(shí)間: 2025-3-21 19:14
書目名稱Von der Vielheit der Geschlechter影響因子(影響力)
書目名稱Von der Vielheit der Geschlechter影響因子(影響力)學(xué)科排名
書目名稱Von der Vielheit der Geschlechter網(wǎng)絡(luò)公開度
書目名稱Von der Vielheit der Geschlechter網(wǎng)絡(luò)公開度學(xué)科排名
書目名稱Von der Vielheit der Geschlechter被引頻次
書目名稱Von der Vielheit der Geschlechter被引頻次學(xué)科排名
書目名稱Von der Vielheit der Geschlechter年度引用
書目名稱Von der Vielheit der Geschlechter年度引用學(xué)科排名
書目名稱Von der Vielheit der Geschlechter讀者反饋
書目名稱Von der Vielheit der Geschlechter讀者反饋學(xué)科排名
作者: follicular-unit 時(shí)間: 2025-3-22 00:00
Das generische Maskulinum als potenzielle Quelle für innersprachliche und zwischensprachliche Missve the German autohyponym is translated into Turkish in which personal names are generally gender-abstracting. In this respect, using the example of the translation of the noun teacher into Turkish I pursue the question of whether autohyponymous generic masculine nouns can lead to different equivalence problems between German and Turkish.作者: Metamorphosis 時(shí)間: 2025-3-22 02:10
Der blinde Fleck: Gender Studies, bin?re Geschlechterkonstruktion und (Grund-)Schulp?dagogik. Zur pral assumptions about binary gender construction, the state of research in gender-sensitive or gender-appropriate school and primary school pedagogy with regard to the persistence of gender-dichotomous concepts is critically analyzed and theoretically reflected.作者: 點(diǎn)燃 時(shí)間: 2025-3-22 07:10
Geschlechterperspektiven im elementarp?dagogischen Bildungskontext zwischen De-Thematisierung, Margt also to normative settings and educational policy demands on child day care. This paper traces the gender logics mentioned above for the elementary educational field against the background of empirical findings from two qualitative-reconstructive projects on doing gender in child day care.作者: 外科醫(yī)生 時(shí)間: 2025-3-22 11:33 作者: Anemia 時(shí)間: 2025-3-22 16:34
Gender lesen, literaturdidaktisch. (De-)Konstruktionen von Geschlecht am Beispiel der Methode des Laed. Using the example of a research project that examines 17 protocols from secondary school students, recorded during the reading of . by . thinking aloud is presented as a method of identity-oriented literature teaching that reveals diverse notions of gender.作者: exhibit 時(shí)間: 2025-3-22 17:14 作者: Ischemic-Stroke 時(shí)間: 2025-3-22 22:22 作者: pacifist 時(shí)間: 2025-3-23 03:27
Doing und Undoing Gender in zeitgen?ssischen Bildungsmedien. Eine Forschungsschau zu Schulbuchstudieducational media. 25 textbook studies from the last decade are taken into consideration. The chapter examines e.g. which concepts of gender and sexual diversity are constructed and whether binary gender stereotyping is (still) practiced.作者: expansive 時(shí)間: 2025-3-23 09:32 作者: 額外的事 時(shí)間: 2025-3-23 10:04
Das generische Maskulinum als potenzielle Quelle für innersprachliche und zwischensprachliche Missveponymy because two meanings are assigned to a single name. Consequently, this problem causes linguistic misunderstandings so that it is not clear whether a general public or only the male gender is addressed. I assume that this intra-linguistic problem is the cause of various equivalence problems if作者: 無聊點(diǎn)好 時(shí)間: 2025-3-23 16:02
Undoing Gender und Queer P?dagogik – Gleich verschieden problematischvity based on values of social justice and a more self-critical critique of all forms of normativity, the recognition of . in pedagogy presents a challenge for educational practice inasmuch every educational practice has a normative foundation. This becomes especially significant in discussions arou作者: 有限 時(shí)間: 2025-3-23 21:30
Gender und die Sozialp?dagogik – über die Diskurse in sozialp?dagogischen Ausbildungsformatender is also being scientifically renegotiated (Budde & Venth, 2010; Sabla & Pl??er, 2013, and many more). In socio-educational training contexts, previous attitudes and perspectives, especially linguistically, are particularly persistent. For social pedagogy, the ‘doing‘ of Doing Gender, understood 作者: 強(qiáng)制性 時(shí)間: 2025-3-24 00:51
Der blinde Fleck: Gender Studies, bin?re Geschlechterkonstruktion und (Grund-)Schulp?dagogik. Zur prsitive (primary) school pedagogy, it is striking that they remain almost entirely attached to a gender-dichotomous focus on boys and girls. Against the background of the discourses of gender studies and the current state of gender research, this is not without problems: In accordance to these critic作者: CLAM 時(shí)間: 2025-3-24 05:01 作者: BARK 時(shí)間: 2025-3-24 07:34
Familie als vergeschlechtlichter Ortific orientations. These are handed down to the younger generations through education and by cohabitating with prior generations, who represent a certain way of life. The article asks how specific ‘gender images’ (?Geschlechterbilder‘) are passed on and acted out within families and across different作者: 職業(yè) 時(shí)間: 2025-3-24 11:24
Zur Bedeutung der Kategorie Geschlecht bei der Bewertung und Auswahl von Spielzeugen in Familiene empirical research on which evaluation criteria are relevant for parents, how decisions are made when selecting toys in the family setting and what role the category gender plays in the selection process. This is very surprising as gender is currently an integral part of the world of toys. In the 作者: 騷動(dòng) 時(shí)間: 2025-3-24 16:19 作者: LURE 時(shí)間: 2025-3-24 21:42
Geschlechterperspektiven im elementarp?dagogischen Bildungskontext zwischen De-Thematisierung, Margarch, normative guidelines and pedagogical practice. If, however, gender is focused on in early childhood education and care (ECEC) in Germany, there is a tendency to view gender issues primarily as differences between boys and girls. This orientation applies on the one hand to empirical studies, bu作者: 看法等 時(shí)間: 2025-3-24 23:12
?Jetzt müssen die Jungen helfen? Wie peinlich ist das denn?!“ Geschlechterkonstruktionen im Unterricter)subjective constructions through practices. These practices and their effects on the students are the subject of this article. Gender is therefore to be understood as a practice of distinction that is also an expression of power relations. Based on ethnographic data which were generated in prima作者: 忍耐 時(shí)間: 2025-3-25 05:08
Relevanz von Geschlecht in Interaktionen in der Grundschulery education, structuring everyday school life. Our analysis is based on ethnographic field notes taken in two different classrooms – a joint first-and-second-grade classroom, and a fourth grade classroom – with a focus on processes of doing and undoing gender (and doing and undoing other social cat作者: 沐浴 時(shí)間: 2025-3-25 09:15
Doing und Undoing Gender in zeitgen?ssischen Bildungsmedien. Eine Forschungsschau zu Schulbuchstudieiant of meta-analysis on knowledge production through textbooks is conducted, systematizing already existing studies on performing gender in/through educational media. 25 textbook studies from the last decade are taken into consideration. The chapter examines e.g. which concepts of gender and sexual作者: Chameleon 時(shí)間: 2025-3-25 13:42 作者: pantomime 時(shí)間: 2025-3-25 15:52
Gender lesen, literaturdidaktisch. (De-)Konstruktionen von Geschlecht am Beispiel der Methode des La category of gender and make these processes visible in German lessons. Based on the approach of cognitive constructiveness of reading and gender-oriented narrative theory which deals with the narrative performativity of literary texts a gender-conscious promotion of reading and literature is propos作者: cuticle 時(shí)間: 2025-3-25 21:10 作者: SPER 時(shí)間: 2025-3-26 01:03
er Sammelband n?hert sich dem Thema auf interdisziplin?rer Ebene und vereint aktuelle deutschdidaktische wie erziehungswissenschaftliche Beitr?ge zu Vermittlungs- und Aneignungsprozessen von Genderkonzeptionen. Enthalten sind theoretische Grundlagenbeitr?ge und auch konkrete Beispiele, die aktuelle 作者: Insulin 時(shí)間: 2025-3-26 07:38 作者: Indict 時(shí)間: 2025-3-26 12:02
Vielfalt* lehren – sexuelle und geschlechtliche Vielfalt im Studium der Grundschulp?dagogikcourse around inclusion and diversity. The article proposes an outline that recommends implementing an interdisciplinary and heteronormative critical sex-education within the curriculum of the universities, with which gender is posited as an identity marker within a discourse around inclusion and diversity.作者: 使熄滅 時(shí)間: 2025-3-26 12:53 作者: antipsychotic 時(shí)間: 2025-3-26 18:55 作者: COMMA 時(shí)間: 2025-3-26 23:48
Gender, (k)ein Thema in der Betreuung unter Drei? Ethnografische Einblicke in die ko-produktiven Praor the forms of participation of children under three years of age which are not tied to the children‘s cognitive and social skills. This chapter uses an ethnographic example to address the question of how gender is (un)dramatized in the context of child day care.作者: LOPE 時(shí)間: 2025-3-27 03:24 作者: BUST 時(shí)間: 2025-3-27 06:29 作者: 殖民地 時(shí)間: 2025-3-27 12:27
Ay?e Yurdakullegen. Die Vielseitigkeit der eingesetzten Zahlungsinstrumente ist um eine weitere (bislang unbedeutende) Variante angereichert worden; dies stellt eine St?rke dar, wenn man die Effizienz und die Verletzlichkeit des gesamten Zahlungsverkehrs vor Augen hat.作者: APEX 時(shí)間: 2025-3-27 16:21 作者: 來自于 時(shí)間: 2025-3-27 17:51 作者: HALO 時(shí)間: 2025-3-28 01:45 作者: Dawdle 時(shí)間: 2025-3-28 02:53 作者: 事物的方面 時(shí)間: 2025-3-28 09:56
Christine OttSpektrums bestehen gro?e Unterschiede, im physikalischen Verhalten der Strahlung und ihrer Wirkung auf Lebewesen. Aus diesem Grunde sollen als n?chstes Nieder- und Hochfrequenzbereich gesondert betrachtet werden. (Zur Darstellung des elektromagnetischen Spektrums s. Abb.1). Zu Anfang werden jeweils 作者: Jejune 時(shí)間: 2025-3-28 11:19 作者: Host142 時(shí)間: 2025-3-28 16:19
Book 2021nalisierbarkeit im Unterricht. Aber auch der aktuellste Stand sprachbezogener Aspekte, die in die Erziehung zu einem gendersensiblen Sprachgebrauch münden k?nnen, hat Eingang in den Sammelband gefunden..作者: 男生如果明白 時(shí)間: 2025-3-28 21:37 作者: 助記 時(shí)間: 2025-3-29 02:30
Ay?e Yurdakulklung), aber isoliert betrachtet weder für den Zahlungsverkehr noch für die Geldpolitik von überm??ig gro?er Bedeutung. Sollte sich an den momentan vorliegenden Eigenschaften der Systeme, am Verhalten der Systemtr?ger und an den Rahmenbedingungen des Zahlungsverkehrs und der W?hrungspolitik nichts U作者: 乳白光 時(shí)間: 2025-3-29 04:57
Franziska Schreiteren subjektiven, als Licht imponierenden Ph?nomenen kennenzulernen. Das Bindeglied zwischen beiden wird durch die Absorption elektromagnetischer Wellen in chemisch dafür besonders geeigneten Sehstoffen und durch entsprechende Stoffwechselvorg?nge in den Photoreceptoren hergestellt. Diese labilen Subs作者: MAOIS 時(shí)間: 2025-3-29 08:49 作者: 生存環(huán)境 時(shí)間: 2025-3-29 12:44 作者: 易碎 時(shí)間: 2025-3-29 18:33 作者: exceptional 時(shí)間: 2025-3-29 21:59 作者: CRATE 時(shí)間: 2025-3-30 03:08 作者: Focus-Words 時(shí)間: 2025-3-30 07:05 作者: dearth 時(shí)間: 2025-3-30 08:41 作者: 排他 時(shí)間: 2025-3-30 13:07 作者: inveigh 時(shí)間: 2025-3-30 18:33
nd time again...The inclusion of video support is the most noticeable and exciting feature in Flash MX - viewers who have the tiny Flash plug-in installed can now see video material that would otherwise necessitate the lengthy downloads and clunky interfaces of other web video plug-ins. This book is the guide978-1-59059-172-7978-1-4302-5412-6作者: 內(nèi)向者 時(shí)間: 2025-3-30 21:02
Bernhard A. Kochr demographers, applied statisticians, as well as other social scientists interested or active in the field of population forecasting. Professional population forecasters in statistical agencies will find useful new ideas in various chapters..978-3-030-42474-9978-3-030-42472-5Series ISSN 1877-2560 Series E-ISSN 2215-1990 作者: gimmick 時(shí)間: 2025-3-31 03:46 作者: 用樹皮 時(shí)間: 2025-3-31 06:05
Artificial Intelligence Algorithms and Applications11th International S作者: insurrection 時(shí)間: 2025-3-31 11:12 作者: 發(fā)起 時(shí)間: 2025-3-31 17:17