標題: Titlebook: Quality of Secondary Education in India; Concepts, Indicators Charu Jain,Narayan Prasad Book 2018 Springer Nature Singapore Pte Ltd. 2018 d [打印本頁] 作者: Clientele 時間: 2025-3-21 18:53
書目名稱Quality of Secondary Education in India影響因子(影響力)
書目名稱Quality of Secondary Education in India影響因子(影響力)學科排名
書目名稱Quality of Secondary Education in India網絡公開度
書目名稱Quality of Secondary Education in India網絡公開度學科排名
書目名稱Quality of Secondary Education in India被引頻次
書目名稱Quality of Secondary Education in India被引頻次學科排名
書目名稱Quality of Secondary Education in India年度引用
書目名稱Quality of Secondary Education in India年度引用學科排名
書目名稱Quality of Secondary Education in India讀者反饋
書目名稱Quality of Secondary Education in India讀者反饋學科排名
作者: Congeal 時間: 2025-3-21 23:25 作者: Gastric 時間: 2025-3-22 02:54
raphie“, dessen erster Band 1906 erschienen war, zu Ende brachte. Dieses Handbuch ist auch heute noch — besonders auf dem Gebiet der organischen Kristalle — ein wichtiges Nachschlagewerk; denn in ihm ist alles aufgez?hlt, was bis dahin über die Kristallformen der Elemente und ihrer Verbindungen beka作者: 警告 時間: 2025-3-22 05:17 作者: 搖擺 時間: 2025-3-22 09:28
Charu Jain,Narayan Prasadt bleibt, weil durch die frei werdende Schmelz-w?rme, auch Kristallisationsw?rme genannt, die Abkühlung kompensiert wird. Erst wenn die ganze Schmelze kristallisiert ist, sinkt die Temperatur wieder. Umgekehrt stellt man beim Erw?rmen von Kristallen fest, da? bei der Schmelztemperatur wegen des Verb作者: 延期 時間: 2025-3-22 14:35 作者: TOXIC 時間: 2025-3-22 17:46
die Schmelztemperatur, eine Zeitlang konstant bleibt, weil durch die freiwerdende ., auch Kristallisationsw?rme genannt, die Abkühlung kompensiert wird. Erst wenn die ganze Schmelze kristallisiert ist, sinkt die Temperatur wieder. Umgekehrt stellt man beim Erw?rmen von Kristallen fest, da? bei der 作者: 放逐 時間: 2025-3-22 21:47
Charu Jain,Narayan Prasad die Schmelztemperatur, eine Zeitlang konstant bleibt, weil durch die freiwerdende ., auch Kristallisationsw?rme genannt, die Abkühlung kompensiert wird. Erst wenn die ganze Schmelze kristallisiert ist, sinkt die Temperatur wieder. Umgekehrt stellt man beim Erw?rmen von Kristallen fest, da? bei der 作者: violate 時間: 2025-3-23 04:12
Charu Jain,Narayan Prasadhie”, dessen erster Band 1906 erschienen war, zu Ende brachte. Dieses Handbuch ist auch heute noch — besonders auf dem Gebiet der organischen Kristalle — ein wichtiges Nachschlagewerk; denn in ihm ist alles aufgez?hlt, was bis dahin über die Kristallformen der Elemente und ihrer Verbindungen bekannt作者: tariff 時間: 2025-3-23 09:23 作者: 表主動 時間: 2025-3-23 10:48
Charu Jain,Narayan PrasadKorngr??e eingeteilt, und zwar nennen wir Gesteine, deren Bestandteile einen Durchmesser von mehr als 2 mm haben, psephitisch (psephos, griech. Stein), solche zwischen 2 und 0,02 mm psammitisch (psammos, griech. Sand).und unter 0,02 mm pelitisch (griech. pelos, Ton). Die Abb. 357 gibt unsere Einteil作者: 尊嚴 時間: 2025-3-23 15:03
Charu Jain,Narayan Prasadenen war, zu Ende brachte, ein Buch, das auch heute besonders auf dem Gebiet der organischen Kristalle ein wichtiges Nachschlagewerk ist, denn in ihm ist alles aufgez?hlt, was bis dahin über die Kristallformen der Elemente und ihrer Verbindungen bekannt war. Es gelang aber auf diesem Wege nicht, das作者: magnanimity 時間: 2025-3-23 19:36 作者: 名字的誤用 時間: 2025-3-24 01:03
Quality Improvement of Secondary Education in India: An Overview,ion (RTE) also ensures quantitative expansion so that all eligible school-going students are brought within the folds of formal education at the elementary level (GOI .). However, evidences show that presently the key problems at school-level education are high dropout rates and low retention rates.作者: Insatiable 時間: 2025-3-24 04:45
Quality in Education—Concept, Origin, and Approachess historical origin in the field of education, various related models and approaches. It is being argued that the concept of quality in education is multifaceted; it does not possess any specific definition; different scholars have interpreted the concept differently. The differences lie not only in作者: 裂隙 時間: 2025-3-24 07:39
Secondary Education in India: Growth, Performance, and Linkagesmbined with less efficient systems. Low participation rates and poor quality at the secondary stage are a bottleneck in improving both higher education participation and schooling at the elementary stage. In the light of the foregoing discussion, the present chapter aims to provide an in-depth revie作者: rods366 時間: 2025-3-24 11:18
Identifying Inter-state Disparities and Socio-economic Linkagesnology—the comparative performance of individual states has become an important area of research. Despite the fact that secondary education forms an integral part of the development of the entire education system, very few studies have been conducted so far that have taken up the issues on the growt作者: 共同生活 時間: 2025-3-24 18:06
Understanding Factors Affecting Student Outcomes and Learning Behaviour is pertinent to mention that by the expression ‘improving the quality of education’, we mean improving the performance and achievements of students by providing them best learning and growing environments. Hence, this study will measure the quality of secondary education in terms of student perform作者: BUOY 時間: 2025-3-24 22:52 作者: FOR 時間: 2025-3-24 23:56
Conclusion and Policy Recommendationsnitive skills may be developed in formal schooling, they may also come from the family, peers, culture, and so forth. It is not wrong to say that successful learning involves enabling environments at schools, home, work, and everywhere. In this context, the concept of quality is not a unitary proces作者: 討好美人 時間: 2025-3-25 06:43 作者: 切掉 時間: 2025-3-25 07:54 作者: 詼諧 時間: 2025-3-25 13:13 作者: 道學氣 時間: 2025-3-25 17:48 作者: Gobble 時間: 2025-3-25 19:57
Indian Education System: Structure and Key Challengesf the vast and continuously changing Indian school education system, but also discusses the key challenges faced thereof with special focus on secondary education. The comparative assessment of Indian school education system at the global level is also discussed later in this chapter.作者: brassy 時間: 2025-3-26 01:10
tion level.Addresses key issues relating to the socio-econom.This book provides useful insights into quality issues in secondary education in India and addresses the important questions of why there is need to improve the quality of education; how one?can?measure the quality of education; and the wa作者: 嘮叨 時間: 2025-3-26 05:24
Literature on School Education, Quality, and Outcomes: A Reviewthese analyses. Although most of the research work in this area has been conducted at global level, we have tried to present a few Indian cases as well to identify what has already been done and what needs to be done.作者: Epithelium 時間: 2025-3-26 10:47 作者: Addictive 時間: 2025-3-26 16:09 作者: 儲備 時間: 2025-3-26 18:41 作者: CLAM 時間: 2025-3-26 23:44 作者: 平躺 時間: 2025-3-27 05:10
Literature on School Education, Quality, and Outcomes: A Reviewearch studies and have tried to analyse the relationship between educational performance indicators and socio-economic outcomes in developing the methods of measuring quality of education and identification of its determinants. This chapter reviews the literature of such noteworthy studies. However,作者: 權宜之計 時間: 2025-3-27 08:07 作者: 發(fā)現 時間: 2025-3-27 13:08
Secondary Education: Sampling Procedure and Designdemographic, and educational background. The second part introduces the research methodology adopted to answer the research questions raised. This includes selection of target respondents, sample size, and its fixation procedure and sampling design covering sources of data, survey procedure, and too作者: Interim 時間: 2025-3-27 17:02 作者: Ejaculate 時間: 2025-3-27 18:38 作者: single 時間: 2025-3-27 23:28 作者: 流逝 時間: 2025-3-28 05:58
Identifying Inter-state Disparities and Socio-economic Linkagescation system in the country needs to be sound and robust. To achieve this goal at the national level, it is desirable to first strengthen the education system at state level. Education in India is in the concurrent list; the union government has some responsibilities while the states have autonomy.作者: 使成波狀 時間: 2025-3-28 08:19
Profile of Sample Population: An Overviewive way. The information provided in this chapter is purely based on the primary survey data collected from 41 sample schools in Delhi by interviewing students, teachers, and key informers. The chapter is divided into four sections—the first section discusses the in-depth profile of sample schools i作者: 無底 時間: 2025-3-28 13:03 作者: colloquial 時間: 2025-3-28 17:31
Teachers Perspective on Quality of Teaching in Schools Hence, improving the quality of teaching and its process may be one of the effective means of raising pupil achievement levels. By quality in teaching, we mean possessing competencies to teach effectively. However, making teaching most effective is not just a one-dimensional term as it depends upon作者: acrimony 時間: 2025-3-28 18:52
Conclusion and Policy Recommendationss objective, the entire education system in the country has to become sound and robust by achieving excellence. An effective and innovative education system opens enormous opportunities for individuals, whereas a weak educational system can result in declining standards of living, social exclusion, 作者: Initiative 時間: 2025-3-28 23:35 作者: 喃喃訴苦 時間: 2025-3-29 03:13 作者: expansive 時間: 2025-3-29 09:37
Charu Jain,Narayan PrasadProvides conceptual, theoretical and methodological insights into the quality of secondary education in India at national, state and institution level.Addresses key issues relating to the socio-econom作者: Little 時間: 2025-3-29 12:39 作者: 蕁麻 時間: 2025-3-29 18:45 作者: 商店街 時間: 2025-3-29 21:08
Charu Jain,Narayan Prasadck werfen auf die Frage, wann sich der Kristall aus der Schmelze ausscheidet. Die naheliegende Antwort ist, da? dies geschieht, wenn die Flüssigkeit ein klein wenig unter die bei dem herrschenden Druck geltende Schmelztemperatur, den Schmelzpunkt, abgekühlt wird. Um die genaue Lage des Schmelzpunkte作者: Comprise 時間: 2025-3-30 02:27 作者: emission 時間: 2025-3-30 05:13
Charu Jain,Narayan Prasad zusammenh?ngen. Wir kennen damit den geometrischen Rahmen, in den die gesamte Kristallwelt eingeordnet werden kann. Wir wollen nun weiter fragen, welche Zusammenh?nge zwischen der Art der Teilchen — also den Atomen, Ionen oder Molekülen — und ihrer Anordnung in der Kristallstruktur bestehen, warum 作者: Keshan-disease 時間: 2025-3-30 09:18 作者: 可憎 時間: 2025-3-30 13:43 作者: Seminar 時間: 2025-3-30 16:37 作者: Mechanics 時間: 2025-3-30 21:50
Charu Jain,Narayan Prasadtert und müssen nun noch einen Blick werfen auf die Frage, wann sich der Kristall aus der Schmelze ausscheidet. Die naheliegende Antwort ist, da? dies geschieht, wenn die Flüssigkeit ein klein wenig unter die bei dem herrschenden Druck geltende Schmelztemperatur, den Schmelzpunkt, abgekühlt wird. Um