標(biāo)題: Titlebook: Non-Metaphysical Theology After Heidegger; Peter S. Dillard Book 2016 The Editor(s) (if applicable) and The Author(s) 2016 Divinity.Hermen [打印本頁] 作者: 新石器時代 時間: 2025-3-21 18:19
書目名稱Non-Metaphysical Theology After Heidegger影響因子(影響力)
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書目名稱Non-Metaphysical Theology After Heidegger讀者反饋
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作者: Entreaty 時間: 2025-3-21 21:45 作者: embolus 時間: 2025-3-22 01:40
978-1-349-95438-4The Editor(s) (if applicable) and The Author(s) 2016作者: 鍵琴 時間: 2025-3-22 04:58
it von Gott, Welt und Mensch liegt in einer kaum mehr empfundenen Weise das Weltverst?ndnis der biblischen Sch?pfungsgeschichte zugrunde, wonach die Welt Gottes einmalige und verg?ngliche Sch?pfung ist und nur der Mensch Gottes Ebenbild. Dieselbe Unterscheidung hat einen ganz anderen Sinn, wenn das 作者: languid 時間: 2025-3-22 11:57
Peter S. Dillardiden zwischen Geschichte als Geschehen und Historie als Geschichtserz?hlung. Die Geschichte des Drei?igj?hrigen Krieges kann das eine wie das andere bedeuten: . und die . selbst. Hegel bemerkt dazu, da? diese Doppeldeutigkeit von ?h?herer Art? sei und keine blo?e Zuf?lligkeit der deutschen Sprache. 作者: 極小 時間: 2025-3-22 15:22 作者: 控訴 時間: 2025-3-22 17:49
Peter S. Dillardrkegaard. Nietzsches Philosophieren kreist best?ndig um das Ph?nomen des ?Lebens?, Kierkegaards denkerische Bewegung vertieft sich fortschreitend in das Problem der ?Existenz?. Beider Interesse richtet sich damit vorzüglich und fast ausschlie?lich auf den ., auf das menschliche Leben und die menschl作者: 拍翅 時間: 2025-3-22 21:25 作者: 地名詞典 時間: 2025-3-23 01:41
Peter S. Dillardn, in ., die theologischen Voraussetzungen der Philosophie der Geschichte — in der kritischen Absicht, die M?glichkeit einer eigenst?ndigen Geschieh. in Frage zu stellen; in ihren bisherigen Formen war sie von einem verweltlichten Glauben an ein künftiges Heil und die Erfüllung eines Sinnes getragen作者: otic-capsule 時間: 2025-3-23 09:26 作者: exceed 時間: 2025-3-23 11:19
Peter S. Dillardrstmals in einer kartonierten Sonderausgabe.Karl L?with giltL?withs Besch?ftigung mit der deutschen Philosophie des 19. Jahrhunderts reicht zurück bis in die zwanziger Jahre und hat die kritische Revision der zeitgen?ssischen Auseinandersetzung mit dem Werk Nietzsches als Ausgangspunkt. L?with richt作者: 芭蕾舞女演員 時間: 2025-3-23 15:14
Peter S. Dillarder kartonierten Sonderausgabe.Karl L?with gilt als eine der Karl L?with hat als Schüler Martin Heideggers begonnen. 1928 habilitierte er sich bei ihm in Marburg mit einer Arbeit zur philosophischen Anthropologie – ?Das Individuum in der Rolle des Mitmenschen?. L?withs Auseinandersetzung mit Martin H作者: lacrimal-gland 時間: 2025-3-23 18:55 作者: Anhydrous 時間: 2025-3-24 00:20 作者: 真實的人 時間: 2025-3-24 05:04
Peter S. Dillardacob Burckhardt. Das ursprüngliche Motiv seiner Historie hat er mit vielen andern gemein, denn allgemein hat sich nach 1830 das Bewu?tsein gebildet, da? es mit ?Alteuropa? zu Ende geht, mit seiner Kultur, seinen geistlichen und politischen Autorit?ten. Niebuhr kündigte 1830 — und Goethe stimmte ihm 作者: 多骨 時間: 2025-3-24 10:11 作者: companion 時間: 2025-3-24 13:49
Is There Any Such Thing as What Heidegger Calls Thinking?,y is not the non-metaphysical event of being but a specific being (God), fails to explain what makes God a . as opposed to a non-divine being. The second identifies non-metaphysical being with the holy but leads to the untenable conclusion that either all beings are divine or none are. The third pro作者: Medley 時間: 2025-3-24 17:08
From Proto-Theology to Phenomenology,nward, he describes it as a tranquil “fourfold” dwelling. Dillard exploits this striking ambiguity to endow Heidegger’s third proto-theology with rich phenomenological content—albeit in two very different ways. . theology relates the experience of strife to our painful struggle to overcome metaphysi作者: inclusive 時間: 2025-3-24 21:01
Deconstructive Scriptural Meaning,ques or by introducing illuminating views of reality from cases in which metaphysics cripples theology by spawning insoluble conundrums. Examples of each type of case are presented. Second, Dillard argues that the emphasis upon simple things and tasks both in Heidegger’s later philosophy and in key 作者: mydriatic 時間: 2025-3-24 23:59
A Pair of Ledgers,counter with the holy, it threatens to make divinity hopelessly inscrutable, conflates negative metaphysical antinomy with enigmatic divinity, and lacks any obvious connection to Christian doctrine. . theology ascribes a definite phenomenology of tranquil dwelling to our experience of the holy and s作者: 吊胃口 時間: 2025-3-25 06:20
A Word from Marburg,numenal object with two main attributes: ., a daunting awfulness that causes us to shudder before the holy; and ., an intense fascination that draws us to it. Dillard argues that Otto’s idea of the holy as a non-rational phenomenon “schematized” by rational concepts blocks the young Heidegger’s obje作者: SPURN 時間: 2025-3-25 09:51
Objectivity without Objects, Wittgenstein, our ordinary practices of manifesting, avowing, discriminating, and coping with pain allow us to understand pain as something real yet not any kind of essentially private object. Similarly, rituals, such as the Beltane Fire Festival, in which the participants pretend to burn someone a作者: 手段 時間: 2025-3-25 13:46
From Phenomenology to Agency,a thankful openness to the world, an openness with temporal and spatial aspects. From some of Heidegger’s remarks about Georg Trakl’s poetry, it can be seen how something can function as a sort of fixed clock measuring actual and possible changes within our world and us. As Heidegger suggests, in hi作者: 冥想后 時間: 2025-3-25 19:17 作者: 災(zāi)禍 時間: 2025-3-25 23:20
The Thickness of Things and the Godding of Gods: Eucharist, Discipleship, and Trinity,cations. The paradoxical understanding of transubstantiation as grounded in autonomous substances both available and not available to our senses is eschewed in favor of a non-paradoxical understanding of the Eucharistic as a transition from the ordinary “thickness” of things made phenomenally salien作者: Orchiectomy 時間: 2025-3-26 02:51
Conclusion: Yes and No,vious chapter. Specifically, a human being who becomes God in the endless . both is and is not the same person she was during her earthly life. Dillard suggests that coming to terms with this contradiction may require leaving . theology behind and developing a viable . theology within the same overa作者: 不安 時間: 2025-3-26 05:30
Peter S. Dillards?hnten Welt bewahrt. L?withs Darstellung der Geschichte der Philosophie von Descartes bis Nietzsche folgt dieser kritischen Absicht; er m?chte zeigen, da? und aus welchen Gründen sich die Metaphysik im Zuge ih978-3-662-66010-2978-3-662-66011-9作者: 離開 時間: 2025-3-26 11:51 作者: 似少年 時間: 2025-3-26 14:38
Book 2016as from Rudolf Otto and Ludwig Wittgenstein are applied at key points. Dillard concludes by encouraging others to develop an opposing Streit theology within the non-metaphysical, Heidegerrian framework he presents.?作者: Endoscope 時間: 2025-3-26 16:53 作者: 繼而發(fā)生 時間: 2025-3-26 23:22
Erfahrung der Welt und des G?ttlichen hat und alle drei zusammengeh?ren und aufeinander abgestimmt sind, so da? das Verst?ndnis des jeweils einen auch die Erfahrung der jeweils andern mitbestimmt, lassen sich die ma?gebenden Begriffe für Gott, Welt und Mensch nicht gesondert und ohne weiteres in ei作者: 不知疲倦 時間: 2025-3-27 04:14
Peter S. Dillardhichte, weil sie keine subjektive, keine Geschichtserz?hlung aufweisen.?. Die Unterscheidung von geschichtlich und ungeschichtlich lebenden V?lkern würde dann nicht nur bedeuten, da? die einen mit und die anderen ohne historisches . leben, sondern da? sie infolgedessen auch wirklich anders . und ..作者: MOAN 時間: 2025-3-27 06:52 作者: 命令變成大炮 時間: 2025-3-27 10:31 作者: 萬靈丹 時間: 2025-3-27 17:06
Peter S. Dillardtes und in dem Wort ?Atheismus? beschlossen. Indem sich die christliche Botschaft vom Reich Gottes von der Kosmotheologie der Griechen und der moderne, emanzipierte Mensch von der biblischen Anthropotheologie befreit hat, in welcher Mensch und Gott eine Partnerschaft bilden, erhebt sich Nietzsches F作者: overrule 時間: 2025-3-27 21:14 作者: 使饑餓 時間: 2025-3-27 22:28
Peter S. Dillardr 1950er Jahre entstanden sind und auf L?withs kritischer Revision der idealistischen und nachidealistischen Philosophie beruhen. L?withs Absicht ist insgesamt darauf ausgerichtet, das Denken Heideggers als philosophisch gescheiterte Konsequenz abendl?ndischer Metaphysik zu erl?utern..978-3-662-65942-7978-3-662-65943-4作者: 把…比做 時間: 2025-3-28 02:59
Peter S. Dillardn Bereich der Jahre nach dem ersten Weltkrieg: der vorerst letzten Epoche der deutschen Philosophie, in welcher sie produktiv war und ein bestimmtes Gesicht hatte, das nicht nur der Kopf von monologisierenden Einzelg?ngern war. Wir beschr?nken uns hier auf eine Konfrontation des . mit Heideggers . u作者: 壯麗的去 時間: 2025-3-28 06:57 作者: FLIRT 時間: 2025-3-28 10:41
Peter S. Dillardin er auf alle ?Wünschbarkeiten? verzichtet. Ihr Resultat mu?te deshalb, im Verh?ltnis zu den radikalen Programmen der andern, ein ?m??iges? sein. Das Grundgerüst dieser Vortr?ge ist die Lehre von den drei Potenzen: Staat, Religion und Kultur. In der Darstellung der Zeit des Konstantin, der Kultur d作者: 使顯得不重要 時間: 2025-3-28 14:55 作者: Medley 時間: 2025-3-28 19:35
From Proto-Theology to Phenomenology,ard argues that the holy “needs” non-metaphysical being in order to deconstruct antinomies that distort our thinking about divinity. It is emphasized that ongoing dialog between . and . theologies manifests a common core of faith.作者: Iatrogenic 時間: 2025-3-28 23:29
Deconstructive Scriptural Meaning,ural hermeneutic is compatible with either . or . theology, thus illustrating how both theologies can be biblically based. Therefore, additional considerations are required in order to decide in favor of one of these theologies.作者: 休息 時間: 2025-3-29 06:52 作者: Embolic-Stroke 時間: 2025-3-29 09:21 作者: fastness 時間: 2025-3-29 13:04
Book 2016rom Heidegger’s initially obscure texts concerning the holy, the gods, and the last god, Dillard extracts two possible non-metaphysical theologies: a theology of Streit and a theology of Gelassenheit. Both theologies promise to avoid metaphysical antinomies that traditionally hinder theology. After 作者: conjunctiva 時間: 2025-3-29 16:41
Introduction: What Has Jerusalem to Do with Todtnauberg?,some of which were not yet available to Ott and his contemporaries. A more optimistic conjecture is that Heidegger suggests several contrasting views of the relation between being and the holy, one of which may turn out to be preferable to the others. Dillard substantiates this conjecture in the next chapter.作者: galley 時間: 2025-3-29 21:08