作者: Vasodilation 時(shí)間: 2025-3-21 20:30
https://doi.org/10.1007/978-3-642-99520-0In 1988 or 1989 Gerald Coke purchased, for his Handel Collection, a manuscript score of Part II of ., a survivor from what must once have been a three-volume set. Soon afterwards he wrote to me:作者: 人造 時(shí)間: 2025-3-22 02:22
Zur Rezeption des , im Viktorianischen ZeitalterIm H?ndel-Jahr 1959 konstatierte Winton Dean: ?It would perhaps have been better for Handel’s reputation if, like Bach, he had been forgotten for a time and later rediscovered. It might not then have illustrated with such fatal accuracy Mahler’s dictum that tradition is slovenliness.“作者: 雪崩 時(shí)間: 2025-3-22 07:31 作者: Digitalis 時(shí)間: 2025-3-22 10:29 作者: 點(diǎn)燃 時(shí)間: 2025-3-22 14:22
O Thou That Tellest Good Tidings to Zion: Can a Rashi Variant be Antisemitic?e stir in recent years, leading people to believe the oratorio’s text was written out of base, antijudaistic or even triumphalistic motives, rejoicing in the misfortunes of Jews and specifically in the destruction of the Second Temple in Jerusalem by the Romans in 70 CE.作者: 殖民地 時(shí)間: 2025-3-22 17:09 作者: 貴族 時(shí)間: 2025-3-23 00:50 作者: 驚惶 時(shí)間: 2025-3-23 04:52
H?ndel-Jahrbuch 2022, 68. Jahrgang978-3-7618-7283-3Series ISSN 0440-0615 Series E-ISSN 2749-2745 作者: 蒙太奇 時(shí)間: 2025-3-23 07:04 作者: 山崩 時(shí)間: 2025-3-23 09:47 作者: GAVEL 時(shí)間: 2025-3-23 16:04
https://doi.org/10.1007/978-1-4757-6970-8e beteiligt sind, haben potenziell ihre Spuren in den Texten hinterlassen: Spuren eigener Sicht- und Darstellungsweisen, eigener Entscheidungen, was in welcher Weise erz?hlt und was verschwiegen wird, kurz: eigener theologischer Interpretationen. Diese Aussagen werden das Weltbild eines christlich-gl?ubigen Menschen des frühen 18.作者: 廢墟 時(shí)間: 2025-3-23 21:13 作者: abolish 時(shí)間: 2025-3-24 00:44
https://doi.org/10.1057/9780230609907ebates on the former topic, and only marginally touch on the latter. Rather, it wants to explore some creative, specifically musical, reactions to Handel’s . from an African perspective. Of course, this is a broad topic and only a small part of the extensive and diverse material can be explored here.作者: Palliation 時(shí)間: 2025-3-24 06:17
https://doi.org/10.1007/978-1-4757-2656-5w sounds are used to perform a modern Barbadian postcolonial identity, and the contestations of power which occur as these identities are performed.. Therefore, . attempts to pick up where the thesis left off by looking at these contestations of power through praxis in a Caribbean postcolonial context.作者: Highbrow 時(shí)間: 2025-3-24 07:54 作者: 苦笑 時(shí)間: 2025-3-24 11:12
Sanitation, Steam, and Hot Water,cht. Auch nicht darum, was man seit den 1970er Jahren mit diesem Begriff eingrenzt. Natürlich ist H?ndels . keine Weltmusik im Sinne, wie dieser Begriff normalerweise verwendet wird. Kaum jemand wird Einspielungen des . auf einem Weltmusik-Label oder beim Einzelhandel im Fach für World Music suchen.作者: nerve-sparing 時(shí)間: 2025-3-24 15:51 作者: Merited 時(shí)間: 2025-3-24 19:33 作者: Dendritic-Cells 時(shí)間: 2025-3-25 01:32 作者: Ergots 時(shí)間: 2025-3-25 05:17 作者: 過(guò)份 時(shí)間: 2025-3-25 08:58 作者: Landlocked 時(shí)間: 2025-3-25 13:06
Music Beyond Genre: Tunde Jegede’s ebates on the former topic, and only marginally touch on the latter. Rather, it wants to explore some creative, specifically musical, reactions to Handel’s . from an African perspective. Of course, this is a broad topic and only a small part of the extensive and diverse material can be explored here.作者: leniency 時(shí)間: 2025-3-25 17:46 作者: colony 時(shí)間: 2025-3-25 21:44
The Acceptance of , in Japannd at the end of the year, it is used as background music in TV commercials as well. Most Japanese, even those who are not familiar with classical music, easily recognize “DAIKU (literally meaning Number Nine)” as “Beethoven’s symphony with a chorus”.作者: Pituitary-Gland 時(shí)間: 2025-3-26 02:36
H?ndels , als Weltmusik? Diskologische Aspekte der Interpretation und Rezeption eines kanonischen Mucht. Auch nicht darum, was man seit den 1970er Jahren mit diesem Begriff eingrenzt. Natürlich ist H?ndels . keine Weltmusik im Sinne, wie dieser Begriff normalerweise verwendet wird. Kaum jemand wird Einspielungen des . auf einem Weltmusik-Label oder beim Einzelhandel im Fach für World Music suchen.作者: Trabeculoplasty 時(shí)間: 2025-3-26 06:39
Johann Simon Mayr und , als Beispiel norditalienischer Rezeption des , im frühen 19. Jahrhundertereurop?ische L?nder geführt, wie die Beitr?ge des vorliegenden Bandes bezeugen. Bleibt man in Europa, so ist festzustellen, dass die italienische Rezeption des . im 18. und 19. Jahrhundert noch weitgehend unbekannt ist. Bei dem vorliegenden Beitrag handelt es sich hingegen um eine Fallstudie zur .-Rezeption durch Johann Simon Mayr.作者: Geyser 時(shí)間: 2025-3-26 11:46
, 1789–1803: In search of an original text for a new edition thus to exploring Handel’s first intentions.. My interest in such a “proto-.”, the wellspring for 17 further years of . performance by Handel himself, led to a critical edition with the title . 1741 published by Breitkopf & H?rtel in 2018.作者: obviate 時(shí)間: 2025-3-26 15:07
Die Hamburger Oper am G?nsemarktufung Georg Philipp Telemanns auf das Stadtkantorat wieder an Ansehen gewann. Auch der Einfluss der Ratsmusik war zu Beginn des 18. Jahrhunderts stark zurückgegangen. Ma?st?be setzte alleine die Oper, deren Entwicklung stark davon hat profitieren k?nnen, dass Hamburg von den Verwüstungen im Drei?igj?hrigen Krieg verschont geblieben war.作者: deviate 時(shí)間: 2025-3-26 19:17
Wine Preference and Wine Aroma Perceptionowie die Art und Weise der Bezugnahme auf Jesus als Christus durch die Gl?ubigen zum eigentlichen Thema des religi?sen Fragens und Lebens erhoben zu haben, und es soll christologisch beschrieben werden werden, auf welchem Weg eine Teilhabe der Menschen an dieser Sendung gedacht werden kann.作者: 生氣的邊緣 時(shí)間: 2025-3-26 22:38
,Der Weg von Osten gen Westen — und zurück,t culminated in the launch of the overtly nationalistic Handel Festivals. Indeed, rarely has there been a period in .’s 280-year history during which its performance practices have changed so dramatically so quickly. What follows is a brief discussion of the most significant factors in this period and process.作者: 石墨 時(shí)間: 2025-3-27 01:44
https://doi.org/10.1007/978-3-663-06818-1ild is born’. Coming after two slowish movements in a minor key, this fastish chorus – only ‘Andante allegro’ – in the major mode is an exhilarating outburst of joy, its immediacy emphasised by the present tense.作者: Meditative 時(shí)間: 2025-3-27 07:40
Erl?sung – ein Konzept individueller und subjektiver Religiosit?t der Moderneowie die Art und Weise der Bezugnahme auf Jesus als Christus durch die Gl?ubigen zum eigentlichen Thema des religi?sen Fragens und Lebens erhoben zu haben, und es soll christologisch beschrieben werden werden, auf welchem Weg eine Teilhabe der Menschen an dieser Sendung gedacht werden kann.作者: Infusion 時(shí)間: 2025-3-27 10:25 作者: instate 時(shí)間: 2025-3-27 17:08 作者: 價(jià)值在貶值 時(shí)間: 2025-3-27 21:39 作者: 大暴雨 時(shí)間: 2025-3-28 00:43 作者: Orthodontics 時(shí)間: 2025-3-28 05:52 作者: CUMB 時(shí)間: 2025-3-28 08:55 作者: 向外 時(shí)間: 2025-3-28 14:06 作者: STELL 時(shí)間: 2025-3-28 17:43 作者: Fillet,Filet 時(shí)間: 2025-3-28 20:42 作者: 灰心喪氣 時(shí)間: 2025-3-28 23:33
H?ndelpredigt – H?ndel predigt , in evangelischer Predigthomiletische Reflexion über die Verwendung von Musik in Predigten k?nnen auch für H?ndel-Forschende, die sich mit der religi?sen Rezeption des multikonfessionell – n?mlich in Halle lutherisch und reformiert, in Italien katholisch und in England anglikanisch – gepr?gten Komponisten besch?ftigen, inte作者: 裂隙 時(shí)間: 2025-3-29 03:59 作者: drusen 時(shí)間: 2025-3-29 10:36 作者: 使害羞 時(shí)間: 2025-3-29 12:11
Music Beyond Genre: Tunde Jegede’s come across studies of performance traditions of Handel’s oratorios, in particular the ., in Africa.. The following article will steer clear of the debates on the former topic, and only marginally touch on the latter. Rather, it wants to explore some creative, specifically musical, reactions to Han作者: characteristic 時(shí)間: 2025-3-29 16:37 作者: invulnerable 時(shí)間: 2025-3-29 23:36
The Acceptance of , in Japan and when we hear them, we feel that the year is almost over. Every year in December, 120 to 150 concerts of Symphony No. 9 are held all over Japan, and at the end of the year, it is used as background music in TV commercials as well. Most Japanese, even those who are not familiar with classical mus作者: 表狀態(tài) 時(shí)間: 2025-3-30 00:40
H?ndels , als Weltmusik? Diskologische Aspekte der Interpretation und Rezeption eines kanonischen Mum.. Was der gro?e britische Dirigent hier sagt, bezieht sich auf die Komposition. Kompositionsstil als Weltmusik sozusagen. Doch darum geht es hier nicht. Auch nicht darum, was man seit den 1970er Jahren mit diesem Begriff eingrenzt. Natürlich ist H?ndels . keine Weltmusik im Sinne, wie dieser Begri作者: 托人看管 時(shí)間: 2025-3-30 06:56
Johann Simon Mayr und , als Beispiel norditalienischer Rezeption des , im frühen 19. Jahrhunderthr von einer ausschlie?lich eurozentrischen Sichtweise in der Musikgeschichtsschreibung hat in letzter Zeit zu einer Erweiterung des Horizonts auf au?ereurop?ische L?nder geführt, wie die Beitr?ge des vorliegenden Bandes bezeugen. Bleibt man in Europa, so ist festzustellen, dass die italienische Rez作者: DOLT 時(shí)間: 2025-3-30 09:01
Handel’s , in London and the Provinces, 1840–1857: Setting the Stage for the Handel Festivals half-century, that have refreshed the performance practices and given the oratorio new popular momentum. The establishment of the triennial Handel Festivals at the Crystal Palace in London was one such transformation. The performance history of . from around 1840 to that first experimental Handel F作者: cathartic 時(shí)間: 2025-3-30 12:33
, 1789–1803: In search of an original text for a new editionriginal, primary sources, but to specific performances led by the composer. Since the millennium the spotlight has focussed on the Dublin premiere and thus to exploring Handel’s first intentions.. My interest in such a “proto-.”, the wellspring for 17 further years of . performance by Handel himself作者: Inflamed 時(shí)間: 2025-3-30 16:34 作者: mortuary 時(shí)間: 2025-3-31 00:01
Die Hamburger Oper am G?nsemarktte, was auch dazu führte, dass die Kirchenmusik in Hamburg im ausgehenden 17. Jahrhundert massiv an Bedeutung verloren hatte und erst 1721 mit der Berufung Georg Philipp Telemanns auf das Stadtkantorat wieder an Ansehen gewann. Auch der Einfluss der Ratsmusik war zu Beginn des 18. Jahrhunderts stark作者: 消耗 時(shí)間: 2025-3-31 03:44
https://doi.org/10.1007/978-1-4757-6970-8cht zwingend mit denjenigen Personen identisch, die diese Texte verfasst haben; alle Menschen, die am Entstehen oder der überlieferung biblischer Texte beteiligt sind, haben potenziell ihre Spuren in den Texten hinterlassen: Spuren eigener Sicht- und Darstellungsweisen, eigener Entscheidungen, was i作者: Genistein 時(shí)間: 2025-3-31 08:05 作者: 愉快嗎 時(shí)間: 2025-3-31 12:48 作者: Mere僅僅 時(shí)間: 2025-3-31 14:52 作者: 無(wú)辜 時(shí)間: 2025-3-31 18:03 作者: 水槽 時(shí)間: 2025-3-31 23:33 作者: 辯論的終結(jié) 時(shí)間: 2025-4-1 03:59
https://doi.org/10.1007/978-1-4757-2656-5atorio using folk and popular music from the Anglo, Hispanic and Franco Caribbean. Ideologically, . comes out of my PhD thesis, ., where I examined how sounds are used to perform a modern Barbadian postcolonial identity, and the contestations of power which occur as these identities are performed..