標(biāo)題: Titlebook: Handbuch Bildungs- und Erziehungssoziologie; Ullrich Bauer,Uwe H. Bittlingmayer,Albert Scherr Book 2022Latest edition Springer Fachmedien [打印本頁(yè)] 作者: 可擴(kuò)大 時(shí)間: 2025-3-21 18:02
書(shū)目名稱(chēng)Handbuch Bildungs- und Erziehungssoziologie影響因子(影響力)
書(shū)目名稱(chēng)Handbuch Bildungs- und Erziehungssoziologie影響因子(影響力)學(xué)科排名
書(shū)目名稱(chēng)Handbuch Bildungs- und Erziehungssoziologie網(wǎng)絡(luò)公開(kāi)度
書(shū)目名稱(chēng)Handbuch Bildungs- und Erziehungssoziologie網(wǎng)絡(luò)公開(kāi)度學(xué)科排名
書(shū)目名稱(chēng)Handbuch Bildungs- und Erziehungssoziologie被引頻次
書(shū)目名稱(chēng)Handbuch Bildungs- und Erziehungssoziologie被引頻次學(xué)科排名
書(shū)目名稱(chēng)Handbuch Bildungs- und Erziehungssoziologie年度引用
書(shū)目名稱(chēng)Handbuch Bildungs- und Erziehungssoziologie年度引用學(xué)科排名
書(shū)目名稱(chēng)Handbuch Bildungs- und Erziehungssoziologie讀者反饋
書(shū)目名稱(chēng)Handbuch Bildungs- und Erziehungssoziologie讀者反饋學(xué)科排名
作者: Offset 時(shí)間: 2025-3-22 00:13
In this chapter we discuss the various forms of tool support for the analysis of ASMs, namely by mechanical verification systems and by environments to refine ASMs into executable programs one can use for validation purposes.作者: 無(wú)情 時(shí)間: 2025-3-22 03:06
Alan R. SadovnikWe propose a systematic investigation of the (semi-) automatic verifiability of ASMs. As a first step, we put forward two verification problems concerning the correctness of ASMs and investigate the decidability and complexity of both problems.作者: 中止 時(shí)間: 2025-3-22 06:14
Theodor W. AdornoAfter more than 20 years since the publication of the book on B [.], and almost 10 years since the publication of the book on Event-B [.], the purpose of this short paper is to present some key points of these technologies.作者: interrogate 時(shí)間: 2025-3-22 09:50
émile Durkheimass, Benjamin Rossman and the speaker are extending the Small-Step Characterization Theorem (that asserts the validity of the sequential version of the ASM thesis) and the Wide-Step Characterization Theorem (that asserts the validity of the parallel version of the ASM thesis) to intra-step interacting algorithms.作者: preeclampsia 時(shí)間: 2025-3-22 15:28 作者: investigate 時(shí)間: 2025-3-22 17:52
Niklas Luhmannn. The check computes a formula that, if provable, makes a relational encoding of ASM rules possible, which is an important prerequisite for efficient deduction. The check is general enough to cover all sequential rules as well as many typical uses of parallel composition.作者: 易達(dá)到 時(shí)間: 2025-3-23 00:36 作者: lacrimal-gland 時(shí)間: 2025-3-23 04:55 作者: biopsy 時(shí)間: 2025-3-23 06:22 作者: 颶風(fēng) 時(shí)間: 2025-3-23 12:29
Handbuch Bildungs- und Erziehungssoziologie978-3-658-30903-9Series ISSN 2625-8560 Series E-ISSN 2625-8587 作者: Slit-Lamp 時(shí)間: 2025-3-23 15:04 作者: Interferons 時(shí)間: 2025-3-23 18:10 作者: ellagic-acid 時(shí)間: 2025-3-23 22:26 作者: escalate 時(shí)間: 2025-3-24 04:56 作者: Acquired 時(shí)間: 2025-3-24 09:43
Klassische Positionen der Erziehungs- und Bildungssoziologie – einige Vorbemerkungentionen der Bildungs- und Erziehungssoziologie dokumentieren. Es handelt sich unseres Erachtens insofern um klassische Texte, wie diese Problemstellungen und analytische Perspektiven entwickeln, die auch gegenw?rtig noch relevant sind.作者: 大量 時(shí)間: 2025-3-24 14:01
Erziehung, ihre Natur und ihre Rolle Konturierung einer genuin soziologischen Betrachtung von Erziehung und Bildung dar. Durkheim zeigt auf, dass Erziehungsideale Ausdruck der in den jeweiligen gesellschaftlichen Kontexten einflussreichen Vorstellungen dazu sind, welche emotionalen, kognitiven und moralischen Dispositionen der Individ作者: harbinger 時(shí)間: 2025-3-24 14:53
Bildung als Fachschulungnd akzentuiert die Bedeutung von ?Fachschulung“, formalisierten Prüfungen und der selektiven Verteilung von ?Bildungspatenten“. Er betont dabei die zunehmende Wichtigkeit von fachlicher Schulung für die Funktionsf?higkeit von staatlicher Bürokratie und kapitalistischer Arbeitsorganisation sowie dere作者: 愛(ài)社交 時(shí)間: 2025-3-24 20:59 作者: 艦旗 時(shí)間: 2025-3-25 00:05 作者: amputation 時(shí)間: 2025-3-25 06:15
Erziehung nach Auschwitz erneuten V?lkermord zu verhindern. Die Perspektive einer dazu geeigneten P?dagogik wird nicht als Moralvermittlung oder F?rderung von Empathie, sondern als Erziehung zu kritischer Selbstreflexion gefasst. Adorno verbindet diese Forderung mit einer Analyse gesellschaftlicher Strukturen und Entwicklu作者: thrombus 時(shí)間: 2025-3-25 10:29
Die soziale Organisation der Schule und abweichende jugendliche Karrierenschaftlicher Struktur betont, sondern Schule als ein sozialer Ort in den Blick genommen, der nicht nur Leistungskarrieren, sondern zugleich auch abweichende Karrieren Jugendlicher hervorbringt. Dadurch wird akzentuiert, dass die Organisation Schule sozialisatorische Auswirkungen hat, die p?dagogisch作者: COST 時(shí)間: 2025-3-25 14:11
Eine Kritik des Begriffs ?kompensatorische Erziehung‘ltnis zur Kultur der Mittelklassen charakterisiert ist, w?hrend Arbeiterkinder vor der Schwierigkeit stehen, die soziokulturelle Differenz zwischen Schule und au?erschulischem Alltagsleben zu bew?ltigen. Bernstein führt die wichtige soziolinguistische Leitunterscheidung zwischen dem elaborierten und作者: DEMUR 時(shí)間: 2025-3-25 16:07 作者: 身心疲憊 時(shí)間: 2025-3-25 20:40
Drei Reproduktionsfunktionen des Schulsystemsprozessen vor. Fend schlie?t damit an die theoretischen Vorgaben des Strukturfunktionalismus der Parsonschen Soziologie an. Das Bildungswesen ist Fend zufolge nicht nur durch seine Qualifikations- und Selektionsfunktion gekennzeichnet. Die Argumentation legt den Schwerpunkt darauf, dass die Schule a作者: NIL 時(shí)間: 2025-3-26 01:09
?kologische Sozialisationsforschung. Ein Bezugsrahmenisationsforschung. Bronfenbrenner skizziert hier die Umrisse der sozial?kologischen Sozialisationsperspektive. Sein ma?geblicher Zugang basiert auf der Annahme, dass allein die allt?gliche Umwelt die Entwicklung von Heranwachsenden beeinflussen kann, weswegen gut gemeinte, aber nicht in der Lebenswe作者: 和平主義 時(shí)間: 2025-3-26 07:15 作者: 愛(ài)花花兒憤怒 時(shí)間: 2025-3-26 10:44
Sozialisation und Erziehungnktional differenzierte Gesellschaft sich nicht auf die ohnehin geschehenden Sozialisationsprozesse in Familien, Verwandtschaften und Gleichaltrigengruppen beschr?nken kann. Differenzierte Gesellschaften sind deshalb darauf verwiesen, Erziehung als ?absichtsvolle Sozialisation“ zu institutionalisier作者: 愛(ài)國(guó)者 時(shí)間: 2025-3-26 16:12
Die Mittel der guten AbrichtungBildungsbereich in den Blick genommen als ein ?Beobachtungs-, Registrier- und Dressurapparat“, der darauf ausgerichtet ist, Individuen hervorzubringen, die sich die Ma?st?be dessen, was gesellschaftlich als normal gilt, zu eigen machen. Foucault fordert damit zu einer Betrachtung p?dagogischer Insti作者: DNR215 時(shí)間: 2025-3-26 19:36 作者: FLORA 時(shí)間: 2025-3-26 22:06
Die konservative Schule. Die soziale Chancenungleichheit gegenüber Schule und Kulturd Bildungssystems für die Reproduktion sozialer Ungleichheit. Bourdieu entwickelt hier einen empirisch geleiteten Blick auf die Chancenverteilung im Bildungsbereich und wendet sein Konzept des kulturellen Kapitals für die Erkl?rung von sozialen Ungleichheiten des Bildungserwerbs an. Bourdieu argumen作者: 颶風(fēng) 時(shí)間: 2025-3-27 05:00 作者: 堅(jiān)毅 時(shí)間: 2025-3-27 07:41
g (a) a mapping of UML metamodel static and behavioral elements into ASMs and (b) a precise compositional semantics for UML state machines..Structural model elements are translated into an ASM vocabulary as collections of domains and functions. The dynamic view is captured by multi-agent ASMs reflec作者: 完成 時(shí)間: 2025-3-27 09:48 作者: Guileless 時(shí)間: 2025-3-27 16:42
émile Durkheimass, Benjamin Rossman and the speaker are extending the Small-Step Characterization Theorem (that asserts the validity of the sequential version of the ASM thesis) and the Wide-Step Characterization Theorem (that asserts the validity of the parallel version of the ASM thesis) to intra-step interacti作者: Peak-Bone-Mass 時(shí)間: 2025-3-27 18:13 作者: Mobile 時(shí)間: 2025-3-28 00:57
Theodor Geigerovered in Java, particularly in the component known as the Bytecode Verifier. This paper describes a method for representing Java security constraints using the Alloy modeling language. It further describes a system for performing a security analysis on any block of Java bytecodes by converting the 作者: 使習(xí)慣于 時(shí)間: 2025-3-28 03:39
Talcott Parsonsgic to be used. In this paper an extension of Abstract State Machines by such expressions is introduced and its usefulness is demonstrated by examples of computations on graphs, such as graph factoring and checking self-similarity. In a na?ve way these high-level specifications can be refined using 作者: Devastate 時(shí)間: 2025-3-28 08:45
Aaron V. Cicourelty-critical (software-rich) systems. Our perspective is that of long-term users of formal methods in all parts of the development life cycle. The evaluation’s scope is the . of specifications. We list requirements for producing specifications, including semantic needs and the resulting requirements 作者: 遭遇 時(shí)間: 2025-3-28 12:03
Basil Bernsteinand repair techniques in such domains require an efficient procedure to generate (non-equivalent) expressions subject to relational constraints, e.g., the types of sets and relations, their cardinality, size of expressions, maximum arity of the intermediate expressions, etc. This paper introduces th作者: 遍及 時(shí)間: 2025-3-28 16:01
Max Horkheimer translation of these ontologies into . for system construction. The contributions of this paper are twofold. The first one is a formal semantics for the ontology modeling language. The second one is the formal definition of translation rules between ontologies and . specifications in order to provi作者: bifurcate 時(shí)間: 2025-3-28 22:30
Helmut Fend structure of Abstract State Machines. Real numbers are represented by rapidly converging Cauchy sequences, on top of which standard operations such as addition, multiplication, division, exponentials, trigonometric functions, etc. can be defined. In this way exact computation with real numbers is e作者: 舊病復(fù)發(fā) 時(shí)間: 2025-3-29 02:47
Urie Bronfenbrenner developing larger applications and are there existing tools that scale for these projects? In this paper, we present our experiences on two real-world data validation projects from different domains which are based on the B language and use . as the central validation tool. The first project is the作者: deface 時(shí)間: 2025-3-29 03:25 作者: Prostaglandins 時(shí)間: 2025-3-29 09:13
Niklas Luhmannn. The check computes a formula that, if provable, makes a relational encoding of ASM rules possible, which is an important prerequisite for efficient deduction. The check is general enough to cover all sequential rules as well as many typical uses of parallel composition.作者: 意外 時(shí)間: 2025-3-29 15:09 作者: Mettle 時(shí)間: 2025-3-29 17:51
Samuel Bowles,Herbert Gintisd Hilbert’s . operator, into many-sorted first-order logic, the input language of state-of-the-art . solvers. This translation, based on encoding techniques such as boolification, injection of unsorted expressions into sorted languages, term rewriting, and abstraction, is the core component of a bac作者: Vulvodynia 時(shí)間: 2025-3-29 20:56 作者: 柔美流暢 時(shí)間: 2025-3-30 03:57
Aaron V. Cicourelication written by Altran. Our lack of industrial-scale experience in some languages means we are still learning the best mechanisms to use in some cases. We welcome input on this. Finally we discuss remaining work.作者: heartburn 時(shí)間: 2025-3-30 07:13 作者: 尖叫 時(shí)間: 2025-3-30 11:57 作者: 擁擠前 時(shí)間: 2025-3-30 14:43 作者: Infinitesimal 時(shí)間: 2025-3-30 18:53 作者: 遍及 時(shí)間: 2025-3-30 22:59
Max Horkheimere show that they are structure preserving (two related elements within the source model remain related within the target model), by proving various isomorphisms between the ontology and the . specification.作者: Decline 時(shí)間: 2025-3-31 02:07 作者: BABY 時(shí)間: 2025-3-31 07:55
Erziehung, ihre Natur und ihre Rollehlen und Praktiken“, die für eine Gesellschaft insgesamt kennzeichnend sind und ?durch Erziehung allen Kindern ohne Unterschied beigebracht“ werden müssen und solchen, die nur für ?spezielle Milieu(s)“ bedeutsam sind.作者: Promotion 時(shí)間: 2025-3-31 10:43
Erziehung als Gegenstand der Soziologiechen Aufgabe von P?dagogik, das den Erfordernissen gesellschaftlichen Zusammenlebens ebenso Rechnung tr?gt wie dem individuellen ?Drang zur Eigenst?ndigkeit“. Vor diesem Hintergrund skizziert er dann eine Programmatik bildungs- und erziehungssoziologischer Forschung.作者: 細(xì)菌等 時(shí)間: 2025-3-31 15:05
Erziehung nach Auschwitzgspunkt für eine kritische Bildungs- und Erziehungswissenschaft gesetzt, in deren Zentrum die Frage nach dem Spannungsverh?ltnis zwischen Erfordernissen der gesellschaftlichen Strukturerhaltung und jenen Bedingungen steht, die Prozesse der Individuierung zum autonomief?higen Subjekt erm?glichen k?nnen.作者: 清醒 時(shí)間: 2025-3-31 21:24
Begriff der Bildung darf nicht in der Parteinahme für den alten Kulturbegriff enden, der alles Zivilisatorische ablehnt. Dagegen steht die F?higkeit, Manipulation zu widerstehen und für eine bessere Welt einzutreten, seines Erachtens für den Kern eines modernen Bildungsverst?ndnisses.作者: 智力高 時(shí)間: 2025-3-31 22:19 作者: Eviction 時(shí)間: 2025-4-1 03:44
Die konservative Schule. Die soziale Chancenungleichheit gegenüber Schule und Kulturn sozial h?chst selektiv sind. Bourdieus sp?teres Verst?ndnis der Funktion des Habitus kündigt sich hier an, ist aber noch nicht vollst?ndig entwickelt. Es handelt es sich damit um einen Grundlagentext, an den sp?tere ungleichheitssoziologische Studien anschlie?en.作者: 船員 時(shí)間: 2025-4-1 08:37
ting the behavior modeled by UML state machines..The interaction among UML state machines is achieved by providing the semantics for . and . and refining the ASM model in [.] to formalize objects communication, i.e. signals exchange and operation calls mechanism.